Ändringar
23 augusti 2024 11.18.25 CEST,
-
Lade till taggen trafik till Trafikmätning för cykel
-
Ändrade värdet i fältet
civity_metadataquality
till{'total': {'score': 0.6129032258064516, 'number': 31, 'valid': 19}, 'mandatory': {'score': 1.0, 'number': 14, 'valid': 14}, 'optional': {'score': 0.29411764705882354, 'number': 17, 'valid': 5}}
in Trafikmätning för cykel -
Lade till följande fält till resursen Trafikmätning för cykel i Trafikmätning för cykel
-
standard_version med värde
documentation med värde
timestamp_identifier med värde
rights med värde
availability med värde
language med värde
status med värde
downloadURL med värde
standard_complience med värde
f | 1 | { | f | 1 | { |
n | n | 2 | "access_rights": | ||
3 | http://publications.europa.eu/resource/authority/access-right/PUBLIC", | ||||
4 | "alternative_id": "", | ||||
2 | "author": null, | 5 | "author": null, | ||
3 | "author_email": null, | 6 | "author_email": null, | ||
4 | "civity_metadataquality": { | 7 | "civity_metadataquality": { | ||
5 | "mandatory": { | 8 | "mandatory": { | ||
6 | "number": 14, | 9 | "number": 14, | ||
n | 7 | "score": 0.35714285714285715, | n | 10 | "score": 1.0, |
8 | "valid": 5 | 11 | "valid": 14 | ||
9 | }, | 12 | }, | ||
10 | "optional": { | 13 | "optional": { | ||
11 | "number": 17, | 14 | "number": 17, | ||
n | 12 | "score": 0.058823529411764705, | n | 15 | "score": 0.29411764705882354, |
13 | "valid": 1 | 16 | "valid": 5 | ||
14 | }, | 17 | }, | ||
15 | "total": { | 18 | "total": { | ||
16 | "number": 31, | 19 | "number": 31, | ||
n | 17 | "score": 0.1935483870967742, | n | 20 | "score": 0.6129032258064516, |
18 | "valid": 6 | 21 | "valid": 19 | ||
19 | } | 22 | } | ||
20 | }, | 23 | }, | ||
n | n | 24 | "conforms_to": "", | ||
25 | "contact_point_address": "", | ||||
26 | "contact_point_email": "gis.fgk@malmo.se", | ||||
27 | "contact_point_name": "Fastighets- och gatukontoret", | ||||
28 | "contact_point_phone": "", | ||||
29 | "contact_point_type": "organization", | ||||
21 | "creator_user_id": "76d155db-8585-4d45-bfc2-fe22358347ee", | 30 | "creator_user_id": "76d155db-8585-4d45-bfc2-fe22358347ee", | ||
n | n | 31 | "frequency": | ||
32 | "http://publications.europa.eu/resource/authority/frequency/IRREG", | ||||
22 | "geoserver_link_enabled": "True", | 33 | "geoserver_link_enabled": "True", | ||
23 | "groups": [ | 34 | "groups": [ | ||
24 | { | 35 | { | ||
25 | "description": "", | 36 | "description": "", | ||
26 | "display_name": "Transport", | 37 | "display_name": "Transport", | ||
27 | "id": "857cb06b-2d15-4095-b251-08148c51154d", | 38 | "id": "857cb06b-2d15-4095-b251-08148c51154d", | ||
28 | "image_display_url": | 39 | "image_display_url": | ||
29 | ttps://ckan-malmo.dataplatform.se/../../../base/images/transport.png", | 40 | ttps://ckan-malmo.dataplatform.se/../../../base/images/transport.png", | ||
30 | "name": "transport", | 41 | "name": "transport", | ||
31 | "title": "Transport" | 42 | "title": "Transport" | ||
32 | } | 43 | } | ||
33 | ], | 44 | ], | ||
n | n | 45 | "has_version": "", | ||
34 | "id": "00b1590e-a504-4c55-a7f2-3d6fd659d982", | 46 | "id": "00b1590e-a504-4c55-a7f2-3d6fd659d982", | ||
n | n | 47 | "is_version_of": "", | ||
35 | "isopen": false, | 48 | "isopen": false, | ||
n | n | 49 | "issued": "2024-03-08", | ||
50 | "landing_page": | ||||
51 | o-och-leva/Stadsmiljo-och-trafik/Laget-i-staden/Trafikmatningar.html", | ||||
52 | "language": | ||||
53 | "http://publications.europa.eu/resource/authority/language/SWE", | ||||
36 | "license_id": "cc0-1.0", | 54 | "license_id": "cc0-1.0", | ||
37 | "license_title": "cc0-1.0", | 55 | "license_title": "cc0-1.0", | ||
38 | "maintainer": null, | 56 | "maintainer": null, | ||
39 | "maintainer_email": null, | 57 | "maintainer_email": null, | ||
40 | "metadata_created": "2024-03-08T12:39:51.058554", | 58 | "metadata_created": "2024-03-08T12:39:51.058554", | ||
n | 41 | "metadata_modified": "2024-06-28T05:49:17.024092", | n | 59 | "metadata_modified": "2024-08-23T09:18:24.502458", |
42 | "name": "trafikmatning-for-cykel", | 60 | "name": "trafikmatning-for-cykel", | ||
43 | "notes": "__Cykelfl\u00f6den i Malm\u00f6__ \r\nSyftet med denna | 61 | "notes": "__Cykelfl\u00f6den i Malm\u00f6__ \r\nSyftet med denna | ||
44 | trafikm\u00e4ngdssammanst\u00e4llning \u00e4r att redovisa aktuella | 62 | trafikm\u00e4ngdssammanst\u00e4llning \u00e4r att redovisa aktuella | ||
45 | moped- och cykeltrafikm\u00e4ngder i Malm\u00f6. Samtidigt ska | 63 | moped- och cykeltrafikm\u00e4ngder i Malm\u00f6. Samtidigt ska | ||
46 | f\u00f6r\u00e4ndringar p\u00e5 ett enkelt s\u00e4tt kunna avl\u00e4sas | 64 | f\u00f6r\u00e4ndringar p\u00e5 ett enkelt s\u00e4tt kunna avl\u00e4sas | ||
47 | eftersom uppgifter om trafikm\u00e4ngder finns fr\u00e5n och med | 65 | eftersom uppgifter om trafikm\u00e4ngder finns fr\u00e5n och med | ||
48 | \u00e5r 1994. \r\n\r\nDet \u00e4r viktigt att t\u00e4nka p\u00e5 att | 66 | \u00e5r 1994. \r\n\r\nDet \u00e4r viktigt att t\u00e4nka p\u00e5 att | ||
49 | det finns faktorer som kan ha inverkan p\u00e5 m\u00e4tresultaten | 67 | det finns faktorer som kan ha inverkan p\u00e5 m\u00e4tresultaten | ||
50 | n\u00e4r trafikuppgifter studeras, speciellt d\u00e5 det endast | 68 | n\u00e4r trafikuppgifter studeras, speciellt d\u00e5 det endast | ||
51 | \u00e4r\u00a0en dag som r\u00e4knas (t.ex. v\u00e4garbete, st\u00f6rre | 69 | \u00e4r\u00a0en dag som r\u00e4knas (t.ex. v\u00e4garbete, st\u00f6rre | ||
52 | ombyggnation, v\u00e4der). \r\nDet finns bara en datapunkt fr\u00e5n | 70 | ombyggnation, v\u00e4der). \r\nDet finns bara en datapunkt fr\u00e5n | ||
53 | \u00e5r 2020 p\u00e5 grund av COVID-19 pandemin. \u00c4ven | 71 | \u00e5r 2020 p\u00e5 grund av COVID-19 pandemin. \u00c4ven | ||
54 | trafikfl\u00f6den fr\u00e5n \u00e5r 2021 har visat sig p\u00e5verkade | 72 | trafikfl\u00f6den fr\u00e5n \u00e5r 2021 har visat sig p\u00e5verkade | ||
55 | av pandemin. \r\n \r\nRapporten \u00e4r ett utdrag sammanst\u00e4llt | 73 | av pandemin. \r\n \r\nRapporten \u00e4r ett utdrag sammanst\u00e4llt | ||
56 | ur Fastighet- och gatukontorets trafikdatabas i vilken uppm\u00e4tta | 74 | ur Fastighet- och gatukontorets trafikdatabas i vilken uppm\u00e4tta | ||
57 | trafikm\u00e4ngder kontinuerligt har lagrats varje \u00e5r. \r\n | 75 | trafikm\u00e4ngder kontinuerligt har lagrats varje \u00e5r. \r\n | ||
58 | \r\n__Attribut__ \r\n \r\n+ `pg_id [unik identifierare f\u00f6r | 76 | \r\n__Attribut__ \r\n \r\n+ `pg_id [unik identifierare f\u00f6r | ||
59 | varje m\u00e4tplats]` \r\n+ `pg_nummer [identifierare f\u00f6r | 77 | varje m\u00e4tplats]` \r\n+ `pg_nummer [identifierare f\u00f6r | ||
60 | m\u00e4tpunktens position]` \r\n+ `gatunamn [gata d\u00e4r | 78 | m\u00e4tpunktens position]` \r\n+ `gatunamn [gata d\u00e4r | ||
61 | m\u00e4tning genomf\u00f6rts]` \r\n+ `delstr\u00e4cka [position | 79 | m\u00e4tning genomf\u00f6rts]` \r\n+ `delstr\u00e4cka [position | ||
62 | d\u00e4r m\u00e4tningen genomf\u00f6rts]` \r\n+ `punkt_uppdaterat | 80 | d\u00e4r m\u00e4tningen genomf\u00f6rts]` \r\n+ `punkt_uppdaterat | ||
63 | [senaste uppdatering av m\u00e4tpunktsuppgifter och/eller geometri]` | 81 | [senaste uppdatering av m\u00e4tpunktsuppgifter och/eller geometri]` | ||
64 | \r\n+ `year [m\u00e4t\u00e5r]` \r\n+ `vardagsdygn | 82 | \r\n+ `year [m\u00e4t\u00e5r]` \r\n+ `vardagsdygn | ||
65 | [vardagsdygnstrafik\u00b9]`\r\n+ `stats_uppdaterat [senaste | 83 | [vardagsdygnstrafik\u00b9]`\r\n+ `stats_uppdaterat [senaste | ||
66 | uppdatering av statistikv\u00e4rden; kan vara en justering av tidigare | 84 | uppdatering av statistikv\u00e4rden; kan vara en justering av tidigare | ||
67 | publicerade siffror eller nya siffror]` \r\n+ `geometry [typ: | 85 | publicerade siffror eller nya siffror]` \r\n+ `geometry [typ: | ||
68 | MultiLineString, CRS: WGS84]` \r\n\r\n\r\n\u00b9 | 86 | MultiLineString, CRS: WGS84]` \r\n\r\n\r\n\u00b9 | ||
69 | Trafikr\u00e4kningarna utf\u00f6rs under h\u00f6st och v\u00e5r, | 87 | Trafikr\u00e4kningarna utf\u00f6rs under h\u00f6st och v\u00e5r, | ||
70 | p\u00e5 en tisdag, onsdag eller torsdag mellan kl. 06-09 och kl. | 88 | p\u00e5 en tisdag, onsdag eller torsdag mellan kl. 06-09 och kl. | ||
71 | 15-18. Antalet mopeder, sparkcyklar och cyklar r\u00e4knas i b\u00e5da | 89 | 15-18. Antalet mopeder, sparkcyklar och cyklar r\u00e4knas i b\u00e5da | ||
72 | riktningarna. Med hj\u00e4lp av ett koefficientsystem r\u00e4knas | 90 | riktningarna. Med hj\u00e4lp av ett koefficientsystem r\u00e4knas | ||
73 | v\u00e4rdena om till *Vardagsdygnstrafik*, vilket betyder att | 91 | v\u00e4rdena om till *Vardagsdygnstrafik*, vilket betyder att | ||
74 | v\u00e4rdena inneh\u00e5ller en viss os\u00e4kerhet. ", | 92 | v\u00e4rdena inneh\u00e5ller en viss os\u00e4kerhet. ", | ||
75 | "num_resources": 1, | 93 | "num_resources": 1, | ||
n | 76 | "num_tags": 0, | n | 94 | "num_tags": 1, |
77 | "organization": { | 95 | "organization": { | ||
78 | "approval_status": "approved", | 96 | "approval_status": "approved", | ||
79 | "created": "2019-07-05T11:04:11.516675", | 97 | "created": "2019-07-05T11:04:11.516675", | ||
80 | "description": "", | 98 | "description": "", | ||
81 | "id": "3a274c48-f578-4236-9af3-3f4402081809", | 99 | "id": "3a274c48-f578-4236-9af3-3f4402081809", | ||
82 | "image_url": "2023-01-16-080329.968728malmologo.png", | 100 | "image_url": "2023-01-16-080329.968728malmologo.png", | ||
83 | "is_organization": true, | 101 | "is_organization": true, | ||
84 | "name": "malmo", | 102 | "name": "malmo", | ||
85 | "state": "active", | 103 | "state": "active", | ||
86 | "title": "Malm\u00f6 stad", | 104 | "title": "Malm\u00f6 stad", | ||
87 | "type": "organization" | 105 | "type": "organization" | ||
88 | }, | 106 | }, | ||
89 | "owner_org": "3a274c48-f578-4236-9af3-3f4402081809", | 107 | "owner_org": "3a274c48-f578-4236-9af3-3f4402081809", | ||
90 | "private": false, | 108 | "private": false, | ||
n | n | 109 | "provenance": "", | ||
110 | "publisher": "Malm\u00f6 stad", | ||||
111 | "publisher_type": | ||||
112 | "http://purl.org/adms/publishertype/LocalAuthority", | ||||
113 | "related_resource": "", | ||||
91 | "relationships_as_object": [], | 114 | "relationships_as_object": [], | ||
92 | "relationships_as_subject": [], | 115 | "relationships_as_subject": [], | ||
93 | "resources": [ | 116 | "resources": [ | ||
94 | { | 117 | { | ||
n | n | 118 | "availability": | ||
119 | "http://data.europa.eu/r5r/availability/available", | ||||
95 | "cache_last_updated": null, | 120 | "cache_last_updated": null, | ||
96 | "cache_url": null, | 121 | "cache_url": null, | ||
97 | "created": "2024-06-28T05:30:12.441503", | 122 | "created": "2024-06-28T05:30:12.441503", | ||
98 | "datastore_active": true, | 123 | "datastore_active": true, | ||
99 | "description": "Visar m\u00e4tplatser och m\u00e4tv\u00e4rden | 124 | "description": "Visar m\u00e4tplatser och m\u00e4tv\u00e4rden | ||
100 | f\u00f6r trafikm\u00e4tningar cykel", | 125 | f\u00f6r trafikm\u00e4tningar cykel", | ||
n | n | 126 | "documentation": "", | ||
127 | "downloadURL": "", | ||||
101 | "format": "GeoJSON", | 128 | "format": "GeoJSON", | ||
102 | "hash": "3f042610342bab4a8fe357757d56da41d25c081f", | 129 | "hash": "3f042610342bab4a8fe357757d56da41d25c081f", | ||
103 | "id": "094c637e-f2e6-4ddc-8f96-084d9f7b369e", | 130 | "id": "094c637e-f2e6-4ddc-8f96-084d9f7b369e", | ||
n | n | 131 | "language": | ||
132 | "http://publications.europa.eu/resource/authority/language/SWE", | ||||
104 | "last_modified": "2024-06-28T05:30:12.363138", | 133 | "last_modified": "2024-06-28T05:30:12.363138", | ||
105 | "layer_extent": "[12.9181057578, 55.5110149882, 13.1493075556, | 134 | "layer_extent": "[12.9181057578, 55.5110149882, 13.1493075556, | ||
106 | 55.632912518]", | 135 | 55.632912518]", | ||
107 | "layer_srid": 4326, | 136 | "layer_srid": 4326, | ||
n | n | 137 | "metadata_modified": "2024-08-23T09:18:24.512751", | ||
108 | "mimetype": "application/json", | 138 | "mimetype": "application/json", | ||
109 | "mimetype_inner": null, | 139 | "mimetype_inner": null, | ||
110 | "name": "Trafikm\u00e4tning f\u00f6r cykel", | 140 | "name": "Trafikm\u00e4tning f\u00f6r cykel", | ||
111 | "package_id": "00b1590e-a504-4c55-a7f2-3d6fd659d982", | 141 | "package_id": "00b1590e-a504-4c55-a7f2-3d6fd659d982", | ||
112 | "position": 0, | 142 | "position": 0, | ||
113 | "resource_type": null, | 143 | "resource_type": null, | ||
n | n | 144 | "rights": "", | ||
114 | "size": 1971337, | 145 | "size": 1971337, | ||
n | n | 146 | "standard_complience": "", | ||
147 | "standard_version": "", | ||||
115 | "state": "active", | 148 | "state": "active", | ||
n | n | 149 | "status": "", | ||
150 | "timestamp_identifier": "", | ||||
116 | "url": | 151 | "url": | ||
117 | 7e-f2e6-4ddc-8f96-084d9f7b369e/download/trafikmatning_for_cykel.json", | 152 | 7e-f2e6-4ddc-8f96-084d9f7b369e/download/trafikmatning_for_cykel.json", | ||
118 | "url_type": "upload", | 153 | "url_type": "upload", | ||
119 | "wfs_url": | 154 | "wfs_url": | ||
120 | ckan_malmo%3Ackan_094c637e-f2e6-4ddc-8f96-084d9f7b369e&version=2.0.0", | 155 | ckan_malmo%3Ackan_094c637e-f2e6-4ddc-8f96-084d9f7b369e&version=2.0.0", | ||
121 | "wms_url": | 156 | "wms_url": | ||
122 | vice=WMS&srs=EPSG%3A4326&format=image%2Fpng&request=GetMap&height=384" | 157 | vice=WMS&srs=EPSG%3A4326&format=image%2Fpng&request=GetMap&height=384" | ||
123 | } | 158 | } | ||
124 | ], | 159 | ], | ||
n | n | 160 | "source": "", | ||
161 | "spatial_scheme": "http://www.geonames.org/2692965/malmoe.html", | ||||
125 | "state": "active", | 162 | "state": "active", | ||
n | 126 | "tags": [], | n | 163 | "tags": [ |
164 | { | ||||
165 | "display_name": "trafik", | ||||
166 | "id": "9497a2fe-9bfd-452a-917a-94e65f16d179", | ||||
167 | "name": "trafik", | ||||
168 | "state": "active", | ||||
169 | "vocabulary_id": null | ||||
170 | } | ||||
171 | ], | ||||
172 | "temporal_start": "1994-01-01", | ||||
173 | "theme": | ||||
174 | "http://publications.europa.eu/resource/authority/data-theme/TRAN", | ||||
127 | "title": "Trafikm\u00e4tning f\u00f6r cykel", | 175 | "title": "Trafikm\u00e4tning f\u00f6r cykel", | ||
128 | "type": "dataset", | 176 | "type": "dataset", | ||
129 | "url": null, | 177 | "url": null, | ||
t | 130 | "version": "" | t | 178 | "version": "", |
179 | "version_notes": "" | ||||
131 | } | 180 | } |