Ändringar
16 december 2020 07.16.58 CET,
-
Uppdaterade beskrivningen av Ungdomar som är etablerade på arbetsmarknaden eller studerar 2 år efter fullföljd gymnasieutbildning från
Andel av ungdomar folkbokförda i kommunen som erhållit slutbetyg eller motsvarande år T-2 som påbörjat studier eller som var etablerade på arbetsmarknaden år T. Etablerad på arbetsmarknaden är den * som är sysselsatt enligt sysselsättningsregistrets definition (november månad) * inte har några händelser som indikerar arbetslöshet * inte har arbetsmarknadspolitiska åtgärder som inte är att betrakta som sysselsättning samt * har haft en arbetsinkomst som inte understiger en gräns som är olika för varje år beroende på den genomsnittliga procentuella löneutvecklingen. Statistik i procent från 2006. År 2016 var gränsen för att räknas som etablerad på arbetsmarknaden 191 800 kr. Studerande avser både högskolestudier och annan studiemedelsberättigad utbildning som exempelvis Komvux eller folkhögskola. Statistiken är baserat på hemkommun. Det vill säga den kommun en person är folkbokförd i. Källa: SCB och Skolverket.
tillAndel av ungdomar folkbokförda i kommunen som erhållit slutbetyg eller motsvarande år T-2 som påbörjat studier eller som var etablerade på arbetsmarknaden år T. Etablerad på arbetsmarknaden är den * som är sysselsatt enligt sysselsättningsregistrets definition (november månad) * inte har några händelser som indikerar arbetslöshet eller har arbetsmarknadspolitiska åtgärder som inte är att betrakta som sysselsättning * samt har haft en arbetsinkomst som inte understiger en gräns som är olika för varje år beroende på den genomsnittliga procentuella löneutvecklingen. * * Statistik i procent från 2006. År 2016 var gränsen för att räknas som etablerad på arbetsmarknaden 191 800 kr. Studerande avser både högskolestudier och annan studiemedelsberättigad utbildning som exempelvis Komvux eller folkhögskola. Statistiken är baserat på hemkommun. Det vill säga den kommun en person är folkbokförd i. Källa: SCB och Skolverket.
f | 1 | { | f | 1 | { |
2 | "access_rights": | 2 | "access_rights": | ||
3 | http://publications.europa.eu/resource/authority/access-right/PUBLIC", | 3 | http://publications.europa.eu/resource/authority/access-right/PUBLIC", | ||
4 | "author": "Malm\u00f6 stad", | 4 | "author": "Malm\u00f6 stad", | ||
5 | "author_email": "malmostad@malmo.se", | 5 | "author_email": "malmostad@malmo.se", | ||
6 | "civity_metadataquality": { | 6 | "civity_metadataquality": { | ||
7 | "mandatory": { | 7 | "mandatory": { | ||
8 | "number": 14, | 8 | "number": 14, | ||
9 | "score": 0.5, | 9 | "score": 0.5, | ||
10 | "valid": 7 | 10 | "valid": 7 | ||
11 | }, | 11 | }, | ||
12 | "optional": { | 12 | "optional": { | ||
13 | "number": 17, | 13 | "number": 17, | ||
14 | "score": 0.11764705882352941, | 14 | "score": 0.11764705882352941, | ||
15 | "valid": 2 | 15 | "valid": 2 | ||
16 | }, | 16 | }, | ||
17 | "total": { | 17 | "total": { | ||
18 | "number": 31, | 18 | "number": 31, | ||
19 | "score": 0.2903225806451613, | 19 | "score": 0.2903225806451613, | ||
20 | "valid": 9 | 20 | "valid": 9 | ||
21 | } | 21 | } | ||
22 | }, | 22 | }, | ||
23 | "conforms_to": "", | 23 | "conforms_to": "", | ||
24 | "creator_user_id": "0b484c97-ffc4-4b2b-99fa-f3f553ff1c31", | 24 | "creator_user_id": "0b484c97-ffc4-4b2b-99fa-f3f553ff1c31", | ||
25 | "extras": [ | 25 | "extras": [ | ||
26 | { | 26 | { | ||
27 | "key": "address", | 27 | "key": "address", | ||
28 | "value": "" | 28 | "value": "" | ||
29 | }, | 29 | }, | ||
30 | { | 30 | { | ||
31 | "key": "contact_name", | 31 | "key": "contact_name", | ||
32 | "value": "Malm\u00f6 stad" | 32 | "value": "Malm\u00f6 stad" | ||
33 | }, | 33 | }, | ||
34 | { | 34 | { | ||
35 | "key": "contact_phone", | 35 | "key": "contact_phone", | ||
36 | "value": "" | 36 | "value": "" | ||
37 | }, | 37 | }, | ||
38 | { | 38 | { | ||
39 | "key": "country", | 39 | "key": "country", | ||
40 | "value": "" | 40 | "value": "" | ||
41 | }, | 41 | }, | ||
42 | { | 42 | { | ||
43 | "key": "spatial", | 43 | "key": "spatial", | ||
44 | "value": "" | 44 | "value": "" | ||
45 | } | 45 | } | ||
46 | ], | 46 | ], | ||
47 | "frequency": | 47 | "frequency": | ||
48 | "http://publications.europa.eu/resource/authority/frequency/ANNUAL", | 48 | "http://publications.europa.eu/resource/authority/frequency/ANNUAL", | ||
49 | "groups": [ | 49 | "groups": [ | ||
50 | { | 50 | { | ||
51 | "description": "", | 51 | "description": "", | ||
52 | "display_name": "Utbildning, kultur och sport", | 52 | "display_name": "Utbildning, kultur och sport", | ||
53 | "id": "7893981d-f1f4-40db-8213-0fcf43a39fd7", | 53 | "id": "7893981d-f1f4-40db-8213-0fcf43a39fd7", | ||
54 | "image_display_url": | 54 | "image_display_url": | ||
55 | tps://ckan-malmo.dataplatform.se/../../../base/images/utbildning.png", | 55 | tps://ckan-malmo.dataplatform.se/../../../base/images/utbildning.png", | ||
56 | "name": "utbildning", | 56 | "name": "utbildning", | ||
57 | "title": "Utbildning, kultur och sport" | 57 | "title": "Utbildning, kultur och sport" | ||
58 | } | 58 | } | ||
59 | ], | 59 | ], | ||
60 | "has_version": "", | 60 | "has_version": "", | ||
61 | "id": "5db292e1-5de2-467c-b692-7dfec887d1bb", | 61 | "id": "5db292e1-5de2-467c-b692-7dfec887d1bb", | ||
62 | "is_version_of": "", | 62 | "is_version_of": "", | ||
63 | "isopen": false, | 63 | "isopen": false, | ||
64 | "landing_page": "", | 64 | "landing_page": "", | ||
65 | "language": | 65 | "language": | ||
66 | "http://publications.europa.eu/resource/authority/language/SWE", | 66 | "http://publications.europa.eu/resource/authority/language/SWE", | ||
67 | "license_id": "cc-0", | 67 | "license_id": "cc-0", | ||
68 | "license_title": "cc-by-4.0", | 68 | "license_title": "cc-by-4.0", | ||
69 | "maintainer": null, | 69 | "maintainer": null, | ||
70 | "maintainer_email": null, | 70 | "maintainer_email": null, | ||
71 | "metadata_created": "2020-12-15T11:20:03.307364", | 71 | "metadata_created": "2020-12-15T11:20:03.307364", | ||
n | 72 | "metadata_modified": "2020-12-16T06:04:14.198498", | n | 72 | "metadata_modified": "2020-12-16T06:16:58.578806", |
73 | "name": "n17434", | 73 | "name": "n17434", | ||
74 | "notes": "Andel av ungdomar folkbokf\u00f6rda i kommunen som | 74 | "notes": "Andel av ungdomar folkbokf\u00f6rda i kommunen som | ||
75 | erh\u00e5llit slutbetyg eller motsvarande \u00e5r T-2 som | 75 | erh\u00e5llit slutbetyg eller motsvarande \u00e5r T-2 som | ||
76 | p\u00e5b\u00f6rjat studier eller som var etablerade p\u00e5 | 76 | p\u00e5b\u00f6rjat studier eller som var etablerade p\u00e5 | ||
77 | arbetsmarknaden \u00e5r T. \r\n\r\nEtablerad p\u00e5 arbetsmarknaden | 77 | arbetsmarknaden \u00e5r T. \r\n\r\nEtablerad p\u00e5 arbetsmarknaden | ||
78 | \u00e4r den \r\n* som \u00e4r sysselsatt enligt | 78 | \u00e4r den \r\n* som \u00e4r sysselsatt enligt | ||
79 | syssels\u00e4ttningsregistrets definition (november m\u00e5nad) \r\n* | 79 | syssels\u00e4ttningsregistrets definition (november m\u00e5nad) \r\n* | ||
80 | inte har n\u00e5gra h\u00e4ndelser som indikerar arbetsl\u00f6shet | 80 | inte har n\u00e5gra h\u00e4ndelser som indikerar arbetsl\u00f6shet | ||
n | 81 | \r\n* inte har arbetsmarknadspolitiska \u00e5tg\u00e4rder som inte | n | 81 | eller har arbetsmarknadspolitiska \u00e5tg\u00e4rder som inte \u00e4r |
82 | \u00e4r att betrakta som syssels\u00e4ttning samt \r\n* har haft en | 82 | att betrakta som syssels\u00e4ttning \r\n* samt har haft en | ||
83 | arbetsinkomst som inte understiger en gr\u00e4ns som \u00e4r olika | 83 | arbetsinkomst som inte understiger en gr\u00e4ns som \u00e4r olika | ||
84 | f\u00f6r varje \u00e5r beroende p\u00e5 den genomsnittliga | 84 | f\u00f6r varje \u00e5r beroende p\u00e5 den genomsnittliga | ||
t | 85 | procentuella l\u00f6neutvecklingen. \r\n \r\n \r\n \r\nStatistik | t | 85 | procentuella l\u00f6neutvecklingen. \r\n * \r\n* \r\nStatistik i |
86 | i procent fr\u00e5n 2006.\r\n\r\n\u00c5r 2016 var gr\u00e4nsen | 86 | procent fr\u00e5n 2006.\r\n\r\n\u00c5r 2016 var gr\u00e4nsen f\u00f6r | ||
87 | f\u00f6r att r\u00e4knas som etablerad p\u00e5 arbetsmarknaden 191 800 | 87 | att r\u00e4knas som etablerad p\u00e5 arbetsmarknaden 191 800 kr. | ||
88 | kr. \r\n\r\nStuderande avser b\u00e5de h\u00f6gskolestudier och annan | 88 | \r\n\r\nStuderande avser b\u00e5de h\u00f6gskolestudier och annan | ||
89 | studiemedelsber\u00e4ttigad utbildning som exempelvis Komvux eller | 89 | studiemedelsber\u00e4ttigad utbildning som exempelvis Komvux eller | ||
90 | folkh\u00f6gskola. \r\n\r\nStatistiken \u00e4r baserat p\u00e5 | 90 | folkh\u00f6gskola. \r\n\r\nStatistiken \u00e4r baserat p\u00e5 | ||
91 | hemkommun. Det vill s\u00e4ga den kommun en person \u00e4r | 91 | hemkommun. Det vill s\u00e4ga den kommun en person \u00e4r | ||
92 | folkbokf\u00f6rd i.\r\n\r\nK\u00e4lla: SCB och Skolverket.", | 92 | folkbokf\u00f6rd i.\r\n\r\nK\u00e4lla: SCB och Skolverket.", | ||
93 | "num_resources": 1, | 93 | "num_resources": 1, | ||
94 | "num_tags": 1, | 94 | "num_tags": 1, | ||
95 | "organization": { | 95 | "organization": { | ||
96 | "approval_status": "approved", | 96 | "approval_status": "approved", | ||
97 | "created": "2019-07-05T11:04:11.516675", | 97 | "created": "2019-07-05T11:04:11.516675", | ||
98 | "description": "", | 98 | "description": "", | ||
99 | "id": "3a274c48-f578-4236-9af3-3f4402081809", | 99 | "id": "3a274c48-f578-4236-9af3-3f4402081809", | ||
100 | "image_url": "", | 100 | "image_url": "", | ||
101 | "is_organization": true, | 101 | "is_organization": true, | ||
102 | "name": "malmo", | 102 | "name": "malmo", | ||
103 | "state": "active", | 103 | "state": "active", | ||
104 | "title": "Malm\u00f6 stad", | 104 | "title": "Malm\u00f6 stad", | ||
105 | "type": "organization" | 105 | "type": "organization" | ||
106 | }, | 106 | }, | ||
107 | "owner_org": "3a274c48-f578-4236-9af3-3f4402081809", | 107 | "owner_org": "3a274c48-f578-4236-9af3-3f4402081809", | ||
108 | "private": false, | 108 | "private": false, | ||
109 | "provenance": "", | 109 | "provenance": "", | ||
110 | "related_resource": "", | 110 | "related_resource": "", | ||
111 | "relationships_as_object": [], | 111 | "relationships_as_object": [], | ||
112 | "relationships_as_subject": [], | 112 | "relationships_as_subject": [], | ||
113 | "resources": [ | 113 | "resources": [ | ||
114 | { | 114 | { | ||
115 | "cache_last_updated": null, | 115 | "cache_last_updated": null, | ||
116 | "cache_url": null, | 116 | "cache_url": null, | ||
117 | "created": "2020-12-15T11:20:04.287554", | 117 | "created": "2020-12-15T11:20:04.287554", | ||
118 | "datastore_active": false, | 118 | "datastore_active": false, | ||
119 | "description": " Andel av ungdomarna folkbokf\u00f6rda i | 119 | "description": " Andel av ungdomarna folkbokf\u00f6rda i | ||
120 | kommunen som erh\u00e5llit slutbetyg eller motsvarande \u00e5r T-2 som | 120 | kommunen som erh\u00e5llit slutbetyg eller motsvarande \u00e5r T-2 som | ||
121 | p\u00e5b\u00f6rjat studier eller som var etablerade p\u00e5 | 121 | p\u00e5b\u00f6rjat studier eller som var etablerade p\u00e5 | ||
122 | arbetsmarknaden \u00e5r T. Etablerad p\u00e5 arbetsmarknaden \u00e4r | 122 | arbetsmarknaden \u00e5r T. Etablerad p\u00e5 arbetsmarknaden \u00e4r | ||
123 | den som \u00e4r sysselsatt enligt syssels\u00e4ttningsregistrets | 123 | den som \u00e4r sysselsatt enligt syssels\u00e4ttningsregistrets | ||
124 | definition (november m\u00e5nad), inte har n\u00e5gra h\u00e4ndelser | 124 | definition (november m\u00e5nad), inte har n\u00e5gra h\u00e4ndelser | ||
125 | som indikerar arbetsl\u00f6shet eller arbetsmarknadspolitiska | 125 | som indikerar arbetsl\u00f6shet eller arbetsmarknadspolitiska | ||
126 | \u00e5tg\u00e4rder som inte \u00e4r att betrakta som | 126 | \u00e5tg\u00e4rder som inte \u00e4r att betrakta som | ||
127 | syssels\u00e4ttning samt har haft en arbetsinkomst som inte | 127 | syssels\u00e4ttning samt har haft en arbetsinkomst som inte | ||
128 | understiger en gr\u00e4ns som \u00e4r olika f\u00f6r varje \u00e5r | 128 | understiger en gr\u00e4ns som \u00e4r olika f\u00f6r varje \u00e5r | ||
129 | beroende p\u00e5 den genomsnittliga procentuella | 129 | beroende p\u00e5 den genomsnittliga procentuella | ||
130 | l\u00f6neutvecklingen. \u00c5r 2016 var gr\u00e4nsen f\u00f6r att | 130 | l\u00f6neutvecklingen. \u00c5r 2016 var gr\u00e4nsen f\u00f6r att | ||
131 | r\u00e4knas som etablerad p\u00e5 arbetsmarknaden 191 800 kr. | 131 | r\u00e4knas som etablerad p\u00e5 arbetsmarknaden 191 800 kr. | ||
132 | Studerande avser b\u00e5de h\u00f6gskolestudier och annan | 132 | Studerande avser b\u00e5de h\u00f6gskolestudier och annan | ||
133 | studiemedelsber\u00e4ttigad utbildning som t.ex. komvux eller | 133 | studiemedelsber\u00e4ttigad utbildning som t.ex. komvux eller | ||
134 | folkh\u00f6gskola. K\u00e4lla: SCB och Skolverket.", | 134 | folkh\u00f6gskola. K\u00e4lla: SCB och Skolverket.", | ||
135 | "format": "CSV", | 135 | "format": "CSV", | ||
136 | "hash": "", | 136 | "hash": "", | ||
137 | "id": "8221c34f-f142-4206-b113-d7c91ef37936", | 137 | "id": "8221c34f-f142-4206-b113-d7c91ef37936", | ||
138 | "last_modified": "2020-12-15T11:20:03.952106", | 138 | "last_modified": "2020-12-15T11:20:03.952106", | ||
139 | "mimetype": "text/csv", | 139 | "mimetype": "text/csv", | ||
140 | "mimetype_inner": null, | 140 | "mimetype_inner": null, | ||
141 | "name": "Ungdomar som \u00e4r etablerade p\u00e5 arbetsmarknaden | 141 | "name": "Ungdomar som \u00e4r etablerade p\u00e5 arbetsmarknaden | ||
142 | eller studerar 2 \u00e5r efter fullf\u00f6ljd gymnasieutbildning, | 142 | eller studerar 2 \u00e5r efter fullf\u00f6ljd gymnasieutbildning, | ||
143 | hemkommun, andel (%) (N17434)", | 143 | hemkommun, andel (%) (N17434)", | ||
144 | "package_id": "5db292e1-5de2-467c-b692-7dfec887d1bb", | 144 | "package_id": "5db292e1-5de2-467c-b692-7dfec887d1bb", | ||
145 | "position": 0, | 145 | "position": 0, | ||
146 | "resource_type": null, | 146 | "resource_type": null, | ||
147 | "size": 525, | 147 | "size": 525, | ||
148 | "state": "active", | 148 | "state": "active", | ||
149 | "url": | 149 | "url": | ||
150 | betsmarknaden-eller-studerar-2-ar-efter-fullfoljd-gymnasieutbild.csv", | 150 | betsmarknaden-eller-studerar-2-ar-efter-fullfoljd-gymnasieutbild.csv", | ||
151 | "url_type": "upload" | 151 | "url_type": "upload" | ||
152 | } | 152 | } | ||
153 | ], | 153 | ], | ||
154 | "source": "", | 154 | "source": "", | ||
155 | "state": "active", | 155 | "state": "active", | ||
156 | "tags": [ | 156 | "tags": [ | ||
157 | { | 157 | { | ||
158 | "display_name": "Arbetsmarknad", | 158 | "display_name": "Arbetsmarknad", | ||
159 | "id": "0e86b109-cd2a-4804-a54d-2c5e67f7b42a", | 159 | "id": "0e86b109-cd2a-4804-a54d-2c5e67f7b42a", | ||
160 | "name": "Arbetsmarknad", | 160 | "name": "Arbetsmarknad", | ||
161 | "state": "active", | 161 | "state": "active", | ||
162 | "vocabulary_id": null | 162 | "vocabulary_id": null | ||
163 | } | 163 | } | ||
164 | ], | 164 | ], | ||
165 | "theme": | 165 | "theme": | ||
166 | "http://publications.europa.eu/resource/authority/data-theme/EDUC", | 166 | "http://publications.europa.eu/resource/authority/data-theme/EDUC", | ||
167 | "title": "Ungdomar som \u00e4r etablerade p\u00e5 arbetsmarknaden | 167 | "title": "Ungdomar som \u00e4r etablerade p\u00e5 arbetsmarknaden | ||
168 | eller studerar 2 \u00e5r efter fullf\u00f6ljd gymnasieutbildning", | 168 | eller studerar 2 \u00e5r efter fullf\u00f6ljd gymnasieutbildning", | ||
169 | "type": "dataset", | 169 | "type": "dataset", | ||
170 | "url": null, | 170 | "url": null, | ||
171 | "version": "", | 171 | "version": "", | ||
172 | "version_notes": "" | 172 | "version_notes": "" | ||
173 | } | 173 | } |