Ändringar
16 december 2020 07.20.50 CET,
-
Uppdaterade beskrivningen av Ungdomar som är etablerade på arbetsmarknaden eller studerar 1 år efter fullföljd gymnasieutbildning från
Antal elever år T-1 som var folkbokförda i kommunen, som avslutat gymnasium, , och som år T var etablerade på arbetsmarknaden eller studerade (inklusive Introduktionsprogrammet IM). Detta antal har dividerats med antal elever år T-1 som var folkbokförda i kommunen, som avslutat gymnasium, (inklusive IM). Etablerad på arbetsmarknaden är den * som är sysselsatt enligt sysselsättningsregistrets definition (november månad) * inte har några händelser som indikerar arbetslöshet eller arbetsmarknadspolitiska åtgärder som inte är att betrakta som sysselsättning * samt har haft en arbetsinkomst som inte understiger en gräns som är olika för varje år beroende på den genomsnittliga procentuella löneutvecklingen. År 2016 var gränsen för att räknas som etablerad på arbetsmarknaden 191 800 kr. Studerande avser både högskolestudier och annan studiemedelsberättigad utbildning som exempelvis Komvux eller folkhögskola. Källa: SCB.
tillAntal elever år T-1 som var folkbokförda i kommunen, som avslutat gymnasium, , och som år T var etablerade på arbetsmarknaden eller studerade (inklusive Introduktionsprogrammet IM). Detta antal har dividerats med antal elever år T-1 som var folkbokförda i kommunen, som avslutat gymnasium, (inklusive IM). __Etablerad på arbetsmarknaden är den__ * som är sysselsatt enligt sysselsättningsregistrets definition (november månad) * inte har några händelser som indikerar arbetslöshet eller arbetsmarknadspolitiska åtgärder som inte är att betrakta som sysselsättning * samt har haft en arbetsinkomst som inte understiger en gräns som är olika för varje år beroende på den genomsnittliga procentuella löneutvecklingen. År 2016 var gränsen för att räknas som etablerad på arbetsmarknaden 191 800 kr. Studerande avser både högskolestudier och annan studiemedelsberättigad utbildning som exempelvis Komvux eller folkhögskola. Källa: SCB.
f | 1 | { | f | 1 | { |
2 | "access_rights": | 2 | "access_rights": | ||
3 | http://publications.europa.eu/resource/authority/access-right/PUBLIC", | 3 | http://publications.europa.eu/resource/authority/access-right/PUBLIC", | ||
4 | "author": "Malm\u00f6 stad", | 4 | "author": "Malm\u00f6 stad", | ||
5 | "author_email": "malmostad@malmo.se", | 5 | "author_email": "malmostad@malmo.se", | ||
6 | "civity_metadataquality": { | 6 | "civity_metadataquality": { | ||
7 | "mandatory": { | 7 | "mandatory": { | ||
8 | "number": 14, | 8 | "number": 14, | ||
9 | "score": 0.5, | 9 | "score": 0.5, | ||
10 | "valid": 7 | 10 | "valid": 7 | ||
11 | }, | 11 | }, | ||
12 | "optional": { | 12 | "optional": { | ||
13 | "number": 17, | 13 | "number": 17, | ||
14 | "score": 0.11764705882352941, | 14 | "score": 0.11764705882352941, | ||
15 | "valid": 2 | 15 | "valid": 2 | ||
16 | }, | 16 | }, | ||
17 | "total": { | 17 | "total": { | ||
18 | "number": 31, | 18 | "number": 31, | ||
19 | "score": 0.2903225806451613, | 19 | "score": 0.2903225806451613, | ||
20 | "valid": 9 | 20 | "valid": 9 | ||
21 | } | 21 | } | ||
22 | }, | 22 | }, | ||
23 | "conforms_to": "", | 23 | "conforms_to": "", | ||
24 | "creator_user_id": "0b484c97-ffc4-4b2b-99fa-f3f553ff1c31", | 24 | "creator_user_id": "0b484c97-ffc4-4b2b-99fa-f3f553ff1c31", | ||
25 | "extras": [ | 25 | "extras": [ | ||
26 | { | 26 | { | ||
27 | "key": "address", | 27 | "key": "address", | ||
28 | "value": "" | 28 | "value": "" | ||
29 | }, | 29 | }, | ||
30 | { | 30 | { | ||
31 | "key": "contact_name", | 31 | "key": "contact_name", | ||
32 | "value": "Malm\u00f6 stad" | 32 | "value": "Malm\u00f6 stad" | ||
33 | }, | 33 | }, | ||
34 | { | 34 | { | ||
35 | "key": "contact_phone", | 35 | "key": "contact_phone", | ||
36 | "value": "" | 36 | "value": "" | ||
37 | }, | 37 | }, | ||
38 | { | 38 | { | ||
39 | "key": "country", | 39 | "key": "country", | ||
40 | "value": "" | 40 | "value": "" | ||
41 | }, | 41 | }, | ||
42 | { | 42 | { | ||
43 | "key": "spatial", | 43 | "key": "spatial", | ||
44 | "value": "" | 44 | "value": "" | ||
45 | } | 45 | } | ||
46 | ], | 46 | ], | ||
47 | "frequency": | 47 | "frequency": | ||
48 | "http://publications.europa.eu/resource/authority/frequency/ANNUAL", | 48 | "http://publications.europa.eu/resource/authority/frequency/ANNUAL", | ||
49 | "groups": [ | 49 | "groups": [ | ||
50 | { | 50 | { | ||
51 | "description": "", | 51 | "description": "", | ||
52 | "display_name": "Utbildning, kultur och sport", | 52 | "display_name": "Utbildning, kultur och sport", | ||
53 | "id": "7893981d-f1f4-40db-8213-0fcf43a39fd7", | 53 | "id": "7893981d-f1f4-40db-8213-0fcf43a39fd7", | ||
54 | "image_display_url": | 54 | "image_display_url": | ||
55 | tps://ckan-malmo.dataplatform.se/../../../base/images/utbildning.png", | 55 | tps://ckan-malmo.dataplatform.se/../../../base/images/utbildning.png", | ||
56 | "name": "utbildning", | 56 | "name": "utbildning", | ||
57 | "title": "Utbildning, kultur och sport" | 57 | "title": "Utbildning, kultur och sport" | ||
58 | } | 58 | } | ||
59 | ], | 59 | ], | ||
60 | "has_version": "", | 60 | "has_version": "", | ||
61 | "id": "4bc0a377-29f3-4bf6-94f2-a1ff243413a2", | 61 | "id": "4bc0a377-29f3-4bf6-94f2-a1ff243413a2", | ||
62 | "is_version_of": "", | 62 | "is_version_of": "", | ||
63 | "isopen": false, | 63 | "isopen": false, | ||
64 | "landing_page": "", | 64 | "landing_page": "", | ||
65 | "language": | 65 | "language": | ||
66 | "http://publications.europa.eu/resource/authority/language/SWE", | 66 | "http://publications.europa.eu/resource/authority/language/SWE", | ||
67 | "license_id": "cc-0", | 67 | "license_id": "cc-0", | ||
68 | "license_title": "cc-by-4.0", | 68 | "license_title": "cc-by-4.0", | ||
69 | "maintainer": null, | 69 | "maintainer": null, | ||
70 | "maintainer_email": null, | 70 | "maintainer_email": null, | ||
71 | "metadata_created": "2020-12-15T11:19:55.795942", | 71 | "metadata_created": "2020-12-15T11:19:55.795942", | ||
n | 72 | "metadata_modified": "2020-12-16T06:20:00.845802", | n | 72 | "metadata_modified": "2020-12-16T06:20:50.216846", |
73 | "name": "n17524", | 73 | "name": "n17524", | ||
74 | "notes": "Antal elever \u00e5r T-1 som var folkbokf\u00f6rda i | 74 | "notes": "Antal elever \u00e5r T-1 som var folkbokf\u00f6rda i | ||
75 | kommunen, som avslutat gymnasium, , och som \u00e5r T var etablerade | 75 | kommunen, som avslutat gymnasium, , och som \u00e5r T var etablerade | ||
76 | p\u00e5 arbetsmarknaden eller studerade (inklusive | 76 | p\u00e5 arbetsmarknaden eller studerade (inklusive | ||
77 | Introduktionsprogrammet IM). Detta antal har dividerats med antal | 77 | Introduktionsprogrammet IM). Detta antal har dividerats med antal | ||
78 | elever \u00e5r T-1 som var folkbokf\u00f6rda i kommunen, som avslutat | 78 | elever \u00e5r T-1 som var folkbokf\u00f6rda i kommunen, som avslutat | ||
t | 79 | gymnasium, (inklusive IM). \r\n\r\nEtablerad p\u00e5 arbetsmarknaden | t | 79 | gymnasium, (inklusive IM). \r\n\r\n__Etablerad p\u00e5 arbetsmarknaden |
80 | \u00e4r den \r\n* som \u00e4r sysselsatt enligt | 80 | \u00e4r den__ \r\n* som \u00e4r sysselsatt enligt | ||
81 | syssels\u00e4ttningsregistrets definition (november m\u00e5nad) \r\n* | 81 | syssels\u00e4ttningsregistrets definition (november m\u00e5nad) \r\n* | ||
82 | inte har n\u00e5gra h\u00e4ndelser som indikerar arbetsl\u00f6shet | 82 | inte har n\u00e5gra h\u00e4ndelser som indikerar arbetsl\u00f6shet | ||
83 | eller arbetsmarknadspolitiska \u00e5tg\u00e4rder som inte \u00e4r att | 83 | eller arbetsmarknadspolitiska \u00e5tg\u00e4rder som inte \u00e4r att | ||
84 | betrakta som syssels\u00e4ttning \r\n* samt har haft en | 84 | betrakta som syssels\u00e4ttning \r\n* samt har haft en | ||
85 | arbetsinkomst som inte understiger en gr\u00e4ns som \u00e4r olika | 85 | arbetsinkomst som inte understiger en gr\u00e4ns som \u00e4r olika | ||
86 | f\u00f6r varje \u00e5r beroende p\u00e5 den genomsnittliga | 86 | f\u00f6r varje \u00e5r beroende p\u00e5 den genomsnittliga | ||
87 | procentuella l\u00f6neutvecklingen. \r\n\r\n\u00c5r 2016 var | 87 | procentuella l\u00f6neutvecklingen. \r\n\r\n\u00c5r 2016 var | ||
88 | gr\u00e4nsen f\u00f6r att r\u00e4knas som etablerad p\u00e5 | 88 | gr\u00e4nsen f\u00f6r att r\u00e4knas som etablerad p\u00e5 | ||
89 | arbetsmarknaden 191 800 kr. \r\n\r\nStuderande avser b\u00e5de | 89 | arbetsmarknaden 191 800 kr. \r\n\r\nStuderande avser b\u00e5de | ||
90 | h\u00f6gskolestudier och annan studiemedelsber\u00e4ttigad utbildning | 90 | h\u00f6gskolestudier och annan studiemedelsber\u00e4ttigad utbildning | ||
91 | som exempelvis Komvux eller folkh\u00f6gskola. \r\n\r\nK\u00e4lla: | 91 | som exempelvis Komvux eller folkh\u00f6gskola. \r\n\r\nK\u00e4lla: | ||
92 | SCB.", | 92 | SCB.", | ||
93 | "num_resources": 1, | 93 | "num_resources": 1, | ||
94 | "num_tags": 1, | 94 | "num_tags": 1, | ||
95 | "organization": { | 95 | "organization": { | ||
96 | "approval_status": "approved", | 96 | "approval_status": "approved", | ||
97 | "created": "2019-07-05T11:04:11.516675", | 97 | "created": "2019-07-05T11:04:11.516675", | ||
98 | "description": "", | 98 | "description": "", | ||
99 | "id": "3a274c48-f578-4236-9af3-3f4402081809", | 99 | "id": "3a274c48-f578-4236-9af3-3f4402081809", | ||
100 | "image_url": "", | 100 | "image_url": "", | ||
101 | "is_organization": true, | 101 | "is_organization": true, | ||
102 | "name": "malmo", | 102 | "name": "malmo", | ||
103 | "state": "active", | 103 | "state": "active", | ||
104 | "title": "Malm\u00f6 stad", | 104 | "title": "Malm\u00f6 stad", | ||
105 | "type": "organization" | 105 | "type": "organization" | ||
106 | }, | 106 | }, | ||
107 | "owner_org": "3a274c48-f578-4236-9af3-3f4402081809", | 107 | "owner_org": "3a274c48-f578-4236-9af3-3f4402081809", | ||
108 | "private": false, | 108 | "private": false, | ||
109 | "provenance": "", | 109 | "provenance": "", | ||
110 | "related_resource": "", | 110 | "related_resource": "", | ||
111 | "relationships_as_object": [], | 111 | "relationships_as_object": [], | ||
112 | "relationships_as_subject": [], | 112 | "relationships_as_subject": [], | ||
113 | "resources": [ | 113 | "resources": [ | ||
114 | { | 114 | { | ||
115 | "cache_last_updated": null, | 115 | "cache_last_updated": null, | ||
116 | "cache_url": null, | 116 | "cache_url": null, | ||
117 | "created": "2020-12-15T11:19:56.646300", | 117 | "created": "2020-12-15T11:19:56.646300", | ||
118 | "datastore_active": false, | 118 | "datastore_active": false, | ||
119 | "description": " Antal elever \u00e5r T-1 som var | 119 | "description": " Antal elever \u00e5r T-1 som var | ||
120 | folkbokf\u00f6rda i kommunen som avslutat gymnasium , som \u00e5r T | 120 | folkbokf\u00f6rda i kommunen som avslutat gymnasium , som \u00e5r T | ||
121 | var etablerade p\u00e5 arbetsmarknaden eller studerade, inkl. IM | 121 | var etablerade p\u00e5 arbetsmarknaden eller studerade, inkl. IM | ||
122 | dividerat med antal elever \u00e5r T-1 som var folkbokf\u00f6rda i | 122 | dividerat med antal elever \u00e5r T-1 som var folkbokf\u00f6rda i | ||
123 | kommunen som avslutat gymnasium, inkl. IM. Etablerad p\u00e5 | 123 | kommunen som avslutat gymnasium, inkl. IM. Etablerad p\u00e5 | ||
124 | arbetsmarknaden \u00e4r den som \u00e4r sysselsatt enligt | 124 | arbetsmarknaden \u00e4r den som \u00e4r sysselsatt enligt | ||
125 | syssels\u00e4ttningsregistrets definition (november m\u00e5nad), inte | 125 | syssels\u00e4ttningsregistrets definition (november m\u00e5nad), inte | ||
126 | har n\u00e5gra h\u00e4ndelser som indikerar arbetsl\u00f6shet eller | 126 | har n\u00e5gra h\u00e4ndelser som indikerar arbetsl\u00f6shet eller | ||
127 | arbetsmarknadspolitiska \u00e5tg\u00e4rder som inte \u00e4r att | 127 | arbetsmarknadspolitiska \u00e5tg\u00e4rder som inte \u00e4r att | ||
128 | betrakta som syssels\u00e4ttning samt har haft en arbetsinkomst som | 128 | betrakta som syssels\u00e4ttning samt har haft en arbetsinkomst som | ||
129 | inte understiger en gr\u00e4ns som \u00e4r olika f\u00f6r varje | 129 | inte understiger en gr\u00e4ns som \u00e4r olika f\u00f6r varje | ||
130 | \u00e5r beroende p\u00e5 den genomsnittliga procentuella | 130 | \u00e5r beroende p\u00e5 den genomsnittliga procentuella | ||
131 | l\u00f6neutvecklingen. \u00c5r 2016 var gr\u00e4nsen f\u00f6r att | 131 | l\u00f6neutvecklingen. \u00c5r 2016 var gr\u00e4nsen f\u00f6r att | ||
132 | r\u00e4knas som etablerad p\u00e5 arbetsmarknaden 191 800 kr. | 132 | r\u00e4knas som etablerad p\u00e5 arbetsmarknaden 191 800 kr. | ||
133 | Studerande avser b\u00e5de h\u00f6gskolestudier och annan | 133 | Studerande avser b\u00e5de h\u00f6gskolestudier och annan | ||
134 | studiemedelsber\u00e4ttigad utbildning som t.ex. komvux eller | 134 | studiemedelsber\u00e4ttigad utbildning som t.ex. komvux eller | ||
135 | folkh\u00f6gskola. K\u00e4lla: SCB.", | 135 | folkh\u00f6gskola. K\u00e4lla: SCB.", | ||
136 | "format": "CSV", | 136 | "format": "CSV", | ||
137 | "hash": "", | 137 | "hash": "", | ||
138 | "id": "5d50fe15-75be-44ef-8cbb-7b21bdd3fc36", | 138 | "id": "5d50fe15-75be-44ef-8cbb-7b21bdd3fc36", | ||
139 | "last_modified": "2020-12-15T11:19:56.418829", | 139 | "last_modified": "2020-12-15T11:19:56.418829", | ||
140 | "mimetype": "text/csv", | 140 | "mimetype": "text/csv", | ||
141 | "mimetype_inner": null, | 141 | "mimetype_inner": null, | ||
142 | "name": "Ungdomar som \u00e4r etablerade p\u00e5 arbetsmarknaden | 142 | "name": "Ungdomar som \u00e4r etablerade p\u00e5 arbetsmarknaden | ||
143 | eller studerar 1 \u00e5r efter fullf\u00f6ljd gymnasieutbildning, | 143 | eller studerar 1 \u00e5r efter fullf\u00f6ljd gymnasieutbildning, | ||
144 | hemkommun, andel (%) (N17524)", | 144 | hemkommun, andel (%) (N17524)", | ||
145 | "package_id": "4bc0a377-29f3-4bf6-94f2-a1ff243413a2", | 145 | "package_id": "4bc0a377-29f3-4bf6-94f2-a1ff243413a2", | ||
146 | "position": 0, | 146 | "position": 0, | ||
147 | "resource_type": null, | 147 | "resource_type": null, | ||
148 | "size": 281, | 148 | "size": 281, | ||
149 | "state": "active", | 149 | "state": "active", | ||
150 | "url": | 150 | "url": | ||
151 | betsmarknaden-eller-studerar-1-ar-efter-fullfoljd-gymnasieutbild.csv", | 151 | betsmarknaden-eller-studerar-1-ar-efter-fullfoljd-gymnasieutbild.csv", | ||
152 | "url_type": "upload" | 152 | "url_type": "upload" | ||
153 | } | 153 | } | ||
154 | ], | 154 | ], | ||
155 | "source": "", | 155 | "source": "", | ||
156 | "state": "active", | 156 | "state": "active", | ||
157 | "tags": [ | 157 | "tags": [ | ||
158 | { | 158 | { | ||
159 | "display_name": "Arbetsmarknad", | 159 | "display_name": "Arbetsmarknad", | ||
160 | "id": "0e86b109-cd2a-4804-a54d-2c5e67f7b42a", | 160 | "id": "0e86b109-cd2a-4804-a54d-2c5e67f7b42a", | ||
161 | "name": "Arbetsmarknad", | 161 | "name": "Arbetsmarknad", | ||
162 | "state": "active", | 162 | "state": "active", | ||
163 | "vocabulary_id": null | 163 | "vocabulary_id": null | ||
164 | } | 164 | } | ||
165 | ], | 165 | ], | ||
166 | "theme": | 166 | "theme": | ||
167 | "http://publications.europa.eu/resource/authority/data-theme/EDUC", | 167 | "http://publications.europa.eu/resource/authority/data-theme/EDUC", | ||
168 | "title": "Ungdomar som \u00e4r etablerade p\u00e5 arbetsmarknaden | 168 | "title": "Ungdomar som \u00e4r etablerade p\u00e5 arbetsmarknaden | ||
169 | eller studerar 1 \u00e5r efter fullf\u00f6ljd gymnasieutbildning", | 169 | eller studerar 1 \u00e5r efter fullf\u00f6ljd gymnasieutbildning", | ||
170 | "type": "dataset", | 170 | "type": "dataset", | ||
171 | "url": null, | 171 | "url": null, | ||
172 | "version": "", | 172 | "version": "", | ||
173 | "version_notes": "" | 173 | "version_notes": "" | ||
174 | } | 174 | } |