Ändringar
16 december 2020 08.14.42 CET, adminmorgan:
-
Lade till resursen Elever i år 9 som är behöriga till yrkesprogram, lägeskommun, andel (%) (N15424) till Elever i år 9 som är behöriga till yrkesprogram, lägeskommun, andel (%)
-
Ändrade värdet i fältet
datastore_active
tillTrue
i resursen Elever i år 9 som är behöriga till yrkesprogram, lägeskommun, andel (%) (N15424) i Elever i år 9 som är behöriga till yrkesprogram, lägeskommun, andel (%)
f | 1 | { | f | 1 | { |
2 | "access_rights": | 2 | "access_rights": | ||
3 | http://publications.europa.eu/resource/authority/access-right/PUBLIC", | 3 | http://publications.europa.eu/resource/authority/access-right/PUBLIC", | ||
4 | "author": "Malm\u00f6 stad", | 4 | "author": "Malm\u00f6 stad", | ||
5 | "author_email": "malmostad@malmo.se", | 5 | "author_email": "malmostad@malmo.se", | ||
6 | "civity_metadataquality": { | 6 | "civity_metadataquality": { | ||
7 | "mandatory": { | 7 | "mandatory": { | ||
8 | "number": 14, | 8 | "number": 14, | ||
9 | "score": 0.5, | 9 | "score": 0.5, | ||
10 | "valid": 7 | 10 | "valid": 7 | ||
11 | }, | 11 | }, | ||
12 | "optional": { | 12 | "optional": { | ||
13 | "number": 17, | 13 | "number": 17, | ||
14 | "score": 0.11764705882352941, | 14 | "score": 0.11764705882352941, | ||
15 | "valid": 2 | 15 | "valid": 2 | ||
16 | }, | 16 | }, | ||
17 | "total": { | 17 | "total": { | ||
18 | "number": 31, | 18 | "number": 31, | ||
19 | "score": 0.2903225806451613, | 19 | "score": 0.2903225806451613, | ||
20 | "valid": 9 | 20 | "valid": 9 | ||
21 | } | 21 | } | ||
22 | }, | 22 | }, | ||
23 | "creator_user_id": "0b484c97-ffc4-4b2b-99fa-f3f553ff1c31", | 23 | "creator_user_id": "0b484c97-ffc4-4b2b-99fa-f3f553ff1c31", | ||
24 | "extras": [ | 24 | "extras": [ | ||
25 | { | 25 | { | ||
26 | "key": "contact_name", | 26 | "key": "contact_name", | ||
27 | "value": "Malm\u00f6 stad" | 27 | "value": "Malm\u00f6 stad" | ||
28 | } | 28 | } | ||
29 | ], | 29 | ], | ||
30 | "frequency": | 30 | "frequency": | ||
31 | "http://publications.europa.eu/resource/authority/frequency/ANNUAL", | 31 | "http://publications.europa.eu/resource/authority/frequency/ANNUAL", | ||
32 | "groups": [ | 32 | "groups": [ | ||
33 | { | 33 | { | ||
34 | "description": "", | 34 | "description": "", | ||
35 | "display_name": "Utbildning, kultur och sport", | 35 | "display_name": "Utbildning, kultur och sport", | ||
36 | "id": "7893981d-f1f4-40db-8213-0fcf43a39fd7", | 36 | "id": "7893981d-f1f4-40db-8213-0fcf43a39fd7", | ||
37 | "image_display_url": | 37 | "image_display_url": | ||
38 | tps://ckan-malmo.dataplatform.se/../../../base/images/utbildning.png", | 38 | tps://ckan-malmo.dataplatform.se/../../../base/images/utbildning.png", | ||
39 | "name": "utbildning", | 39 | "name": "utbildning", | ||
40 | "title": "Utbildning, kultur och sport" | 40 | "title": "Utbildning, kultur och sport" | ||
41 | } | 41 | } | ||
42 | ], | 42 | ], | ||
43 | "id": "c05b5f73-1615-482b-add0-1bf234988b74", | 43 | "id": "c05b5f73-1615-482b-add0-1bf234988b74", | ||
44 | "isopen": false, | 44 | "isopen": false, | ||
45 | "language": | 45 | "language": | ||
46 | "http://publications.europa.eu/resource/authority/language/SWE", | 46 | "http://publications.europa.eu/resource/authority/language/SWE", | ||
47 | "license_id": "cc-0", | 47 | "license_id": "cc-0", | ||
48 | "license_title": "cc-by-4.0", | 48 | "license_title": "cc-by-4.0", | ||
49 | "maintainer": null, | 49 | "maintainer": null, | ||
50 | "maintainer_email": null, | 50 | "maintainer_email": null, | ||
51 | "metadata_created": "2020-12-15T11:12:11.790904", | 51 | "metadata_created": "2020-12-15T11:12:11.790904", | ||
52 | "metadata_modified": "2020-12-15T11:12:11.790914", | 52 | "metadata_modified": "2020-12-15T11:12:11.790914", | ||
53 | "name": "n15424", | 53 | "name": "n15424", | ||
54 | "notes": " Antal elever i \u00e5rskurs 9 som \u00e4r beh\u00f6riga | 54 | "notes": " Antal elever i \u00e5rskurs 9 som \u00e4r beh\u00f6riga | ||
55 | till ett yrkesprogram dividerat med antal elever som f\u00e5tt eller | 55 | till ett yrkesprogram dividerat med antal elever som f\u00e5tt eller | ||
56 | skulle ha f\u00e5tt betyg i minst ett \u00e4mne enligt det m\u00e5l- | 56 | skulle ha f\u00e5tt betyg i minst ett \u00e4mne enligt det m\u00e5l- | ||
57 | och kunskapsrelaterade betygssystemet i \u00e5rskurs 9. F\u00f6r att | 57 | och kunskapsrelaterade betygssystemet i \u00e5rskurs 9. F\u00f6r att | ||
58 | ha gymnasiebeh\u00f6righet till ett yrkesprogram kr\u00e4vs | 58 | ha gymnasiebeh\u00f6righet till ett yrkesprogram kr\u00e4vs | ||
59 | godk\u00e4nda betyg i svenska eller svenska som andraspr\u00e5k, | 59 | godk\u00e4nda betyg i svenska eller svenska som andraspr\u00e5k, | ||
60 | engelska och matematik och i minst fem andra \u00e4mnen fr\u00e5n | 60 | engelska och matematik och i minst fem andra \u00e4mnen fr\u00e5n | ||
61 | grundskolan. Fram t.o.m. 2011 kr\u00e4vdes godk\u00e4nda betyg i | 61 | grundskolan. Fram t.o.m. 2011 kr\u00e4vdes godk\u00e4nda betyg i | ||
62 | svenska eller svenska som andraspr\u00e5k, engelska och matematik | 62 | svenska eller svenska som andraspr\u00e5k, engelska och matematik | ||
63 | f\u00f6r att uppn\u00e5 l\u00e4gsta beh\u00f6righet till gymnasiet. | 63 | f\u00f6r att uppn\u00e5 l\u00e4gsta beh\u00f6righet till gymnasiet. | ||
64 | Med l\u00e4geskommun avses elever i skolor bel\u00e4gna i kommunen | 64 | Med l\u00e4geskommun avses elever i skolor bel\u00e4gna i kommunen | ||
65 | oavsett folkbokf\u00f6ringsort. Uppgiften avser l\u00e4s\u00e5r. Om | 65 | oavsett folkbokf\u00f6ringsort. Uppgiften avser l\u00e4s\u00e5r. Om | ||
66 | det totala antalet elever \u00e4r 40 eller fler och antalet EJ | 66 | det totala antalet elever \u00e4r 40 eller fler och antalet EJ | ||
67 | beh\u00f6riga \u00e4r 1-4 elever, s\u00e5 visas andelen beh\u00f6riga | 67 | beh\u00f6riga \u00e4r 1-4 elever, s\u00e5 visas andelen beh\u00f6riga | ||
68 | som 95 procent. 2016 exkluderades elever med ok\u00e4nd bakgrund. | 68 | som 95 procent. 2016 exkluderades elever med ok\u00e4nd bakgrund. | ||
69 | K\u00e4lla: Skolverket (Siris).", | 69 | K\u00e4lla: Skolverket (Siris).", | ||
n | 70 | "num_resources": 1, | n | 70 | "num_resources": 2, |
71 | "num_tags": 0, | 71 | "num_tags": 0, | ||
72 | "organization": { | 72 | "organization": { | ||
73 | "approval_status": "approved", | 73 | "approval_status": "approved", | ||
74 | "created": "2019-07-05T11:04:11.516675", | 74 | "created": "2019-07-05T11:04:11.516675", | ||
75 | "description": "", | 75 | "description": "", | ||
76 | "id": "3a274c48-f578-4236-9af3-3f4402081809", | 76 | "id": "3a274c48-f578-4236-9af3-3f4402081809", | ||
77 | "image_url": "", | 77 | "image_url": "", | ||
78 | "is_organization": true, | 78 | "is_organization": true, | ||
79 | "name": "malmo", | 79 | "name": "malmo", | ||
80 | "state": "active", | 80 | "state": "active", | ||
81 | "title": "Malm\u00f6 stad", | 81 | "title": "Malm\u00f6 stad", | ||
82 | "type": "organization" | 82 | "type": "organization" | ||
83 | }, | 83 | }, | ||
84 | "owner_org": "3a274c48-f578-4236-9af3-3f4402081809", | 84 | "owner_org": "3a274c48-f578-4236-9af3-3f4402081809", | ||
85 | "private": false, | 85 | "private": false, | ||
86 | "relationships_as_object": [], | 86 | "relationships_as_object": [], | ||
87 | "relationships_as_subject": [], | 87 | "relationships_as_subject": [], | ||
88 | "resources": [ | 88 | "resources": [ | ||
89 | { | 89 | { | ||
90 | "cache_last_updated": null, | 90 | "cache_last_updated": null, | ||
91 | "cache_url": null, | 91 | "cache_url": null, | ||
92 | "created": "2020-12-15T11:12:12.530503", | 92 | "created": "2020-12-15T11:12:12.530503", | ||
n | 93 | "datastore_active": false, | n | 93 | "datastore_active": true, |
94 | "description": " Antal elever i \u00e5rskurs 9 som \u00e4r | 94 | "description": " Antal elever i \u00e5rskurs 9 som \u00e4r | ||
95 | beh\u00f6riga till ett yrkesprogram dividerat med antal elever som | 95 | beh\u00f6riga till ett yrkesprogram dividerat med antal elever som | ||
96 | f\u00e5tt eller skulle ha f\u00e5tt betyg i minst ett \u00e4mne enligt | 96 | f\u00e5tt eller skulle ha f\u00e5tt betyg i minst ett \u00e4mne enligt | ||
97 | det m\u00e5l- och kunskapsrelaterade betygssystemet i \u00e5rskurs 9. | 97 | det m\u00e5l- och kunskapsrelaterade betygssystemet i \u00e5rskurs 9. | ||
98 | F\u00f6r att ha gymnasiebeh\u00f6righet till ett yrkesprogram | 98 | F\u00f6r att ha gymnasiebeh\u00f6righet till ett yrkesprogram | ||
99 | kr\u00e4vs godk\u00e4nda betyg i svenska eller svenska som | 99 | kr\u00e4vs godk\u00e4nda betyg i svenska eller svenska som | ||
100 | andraspr\u00e5k, engelska och matematik och i minst fem andra | 100 | andraspr\u00e5k, engelska och matematik och i minst fem andra | ||
101 | \u00e4mnen fr\u00e5n grundskolan. Fram t.o.m. 2011 kr\u00e4vdes | 101 | \u00e4mnen fr\u00e5n grundskolan. Fram t.o.m. 2011 kr\u00e4vdes | ||
102 | godk\u00e4nda betyg i svenska eller svenska som andraspr\u00e5k, | 102 | godk\u00e4nda betyg i svenska eller svenska som andraspr\u00e5k, | ||
103 | engelska och matematik f\u00f6r att uppn\u00e5 l\u00e4gsta | 103 | engelska och matematik f\u00f6r att uppn\u00e5 l\u00e4gsta | ||
104 | beh\u00f6righet till gymnasiet. Med l\u00e4geskommun avses elever i | 104 | beh\u00f6righet till gymnasiet. Med l\u00e4geskommun avses elever i | ||
105 | skolor bel\u00e4gna i kommunen oavsett folkbokf\u00f6ringsort. | 105 | skolor bel\u00e4gna i kommunen oavsett folkbokf\u00f6ringsort. | ||
106 | Uppgiften avser l\u00e4s\u00e5r. Om det totala antalet elever \u00e4r | 106 | Uppgiften avser l\u00e4s\u00e5r. Om det totala antalet elever \u00e4r | ||
107 | 40 eller fler och antalet EJ beh\u00f6riga \u00e4r 1-4 elever, s\u00e5 | 107 | 40 eller fler och antalet EJ beh\u00f6riga \u00e4r 1-4 elever, s\u00e5 | ||
108 | visas andelen beh\u00f6riga som 95 procent. 2016 exkluderades elever | 108 | visas andelen beh\u00f6riga som 95 procent. 2016 exkluderades elever | ||
109 | med ok\u00e4nd bakgrund. K\u00e4lla: Skolverket (Siris).", | 109 | med ok\u00e4nd bakgrund. K\u00e4lla: Skolverket (Siris).", | ||
110 | "format": "CSV", | 110 | "format": "CSV", | ||
111 | "hash": "", | 111 | "hash": "", | ||
112 | "id": "39d50ba0-1a9c-4051-bdeb-9b78dd9325b9", | 112 | "id": "39d50ba0-1a9c-4051-bdeb-9b78dd9325b9", | ||
113 | "last_modified": "2020-12-15T11:12:12.302775", | 113 | "last_modified": "2020-12-15T11:12:12.302775", | ||
114 | "mimetype": "text/csv", | 114 | "mimetype": "text/csv", | ||
115 | "mimetype_inner": null, | 115 | "mimetype_inner": null, | ||
116 | "name": "Elever i \u00e5r 9 som \u00e4r beh\u00f6riga till | 116 | "name": "Elever i \u00e5r 9 som \u00e4r beh\u00f6riga till | ||
117 | yrkesprogram, l\u00e4geskommun, andel (%) (N15424)", | 117 | yrkesprogram, l\u00e4geskommun, andel (%) (N15424)", | ||
118 | "package_id": "c05b5f73-1615-482b-add0-1bf234988b74", | 118 | "package_id": "c05b5f73-1615-482b-add0-1bf234988b74", | ||
119 | "position": 0, | 119 | "position": 0, | ||
120 | "resource_type": null, | 120 | "resource_type": null, | ||
121 | "size": 702, | 121 | "size": 702, | ||
122 | "state": "active", | 122 | "state": "active", | ||
123 | "url": | 123 | "url": | ||
124 | -ar-9-som-ar-behoriga-till-yrkesprogram-lageskommun-andel-n15424.csv", | 124 | -ar-9-som-ar-behoriga-till-yrkesprogram-lageskommun-andel-n15424.csv", | ||
125 | "url_type": "upload" | 125 | "url_type": "upload" | ||
t | t | 126 | }, | ||
127 | { | ||||
128 | "cache_last_updated": null, | ||||
129 | "cache_url": null, | ||||
130 | "created": "2020-12-16T07:14:41.365232", | ||||
131 | "datastore_active": false, | ||||
132 | "description": " Antal elever i \u00e5rskurs 9 som \u00e4r | ||||
133 | beh\u00f6riga till ett yrkesprogram dividerat med antal elever som | ||||
134 | f\u00e5tt eller skulle ha f\u00e5tt betyg i minst ett \u00e4mne enligt | ||||
135 | det m\u00e5l- och kunskapsrelaterade betygssystemet i \u00e5rskurs 9. | ||||
136 | F\u00f6r att ha gymnasiebeh\u00f6righet till ett yrkesprogram | ||||
137 | kr\u00e4vs godk\u00e4nda betyg i svenska eller svenska som | ||||
138 | andraspr\u00e5k, engelska och matematik och i minst fem andra | ||||
139 | \u00e4mnen fr\u00e5n grundskolan. Fram t.o.m. 2011 kr\u00e4vdes | ||||
140 | godk\u00e4nda betyg i svenska eller svenska som andraspr\u00e5k, | ||||
141 | engelska och matematik f\u00f6r att uppn\u00e5 l\u00e4gsta | ||||
142 | beh\u00f6righet till gymnasiet. Med l\u00e4geskommun avses elever i | ||||
143 | skolor bel\u00e4gna i kommunen oavsett folkbokf\u00f6ringsort. | ||||
144 | Uppgiften avser l\u00e4s\u00e5r. Om det totala antalet elever \u00e4r | ||||
145 | 40 eller fler och antalet EJ beh\u00f6riga \u00e4r 1-4 elever, s\u00e5 | ||||
146 | visas andelen beh\u00f6riga som 95 procent. 2016 exkluderades elever | ||||
147 | med ok\u00e4nd bakgrund. K\u00e4lla: Skolverket (Siris).", | ||||
148 | "format": "CSV", | ||||
149 | "hash": "", | ||||
150 | "id": "c0f6eb65-c853-4c10-88e1-5453150348ed", | ||||
151 | "last_modified": "2020-12-16T07:14:41.131644", | ||||
152 | "mimetype": "text/csv", | ||||
153 | "mimetype_inner": null, | ||||
154 | "name": "Elever i \u00e5r 9 som \u00e4r beh\u00f6riga till | ||||
155 | yrkesprogram, l\u00e4geskommun, andel (%) (N15424)", | ||||
156 | "package_id": "c05b5f73-1615-482b-add0-1bf234988b74", | ||||
157 | "position": 1, | ||||
158 | "resource_type": null, | ||||
159 | "size": 845, | ||||
160 | "state": "active", | ||||
161 | "url": | ||||
162 | l-universitet-hogskola-direkt-efter-avslutad-gymnasieutbildning-.csv", | ||||
163 | "url_type": "upload" | ||||
126 | } | 164 | } | ||
127 | ], | 165 | ], | ||
128 | "state": "active", | 166 | "state": "active", | ||
129 | "tags": [], | 167 | "tags": [], | ||
130 | "theme": | 168 | "theme": | ||
131 | "http://publications.europa.eu/resource/authority/data-theme/EDUC", | 169 | "http://publications.europa.eu/resource/authority/data-theme/EDUC", | ||
132 | "title": "Elever i \u00e5r 9 som \u00e4r beh\u00f6riga till | 170 | "title": "Elever i \u00e5r 9 som \u00e4r beh\u00f6riga till | ||
133 | yrkesprogram, l\u00e4geskommun, andel (%)", | 171 | yrkesprogram, l\u00e4geskommun, andel (%)", | ||
134 | "type": "dataset", | 172 | "type": "dataset", | ||
135 | "url": null | 173 | "url": null | ||
136 | } | 174 | } |